Сьогодні:30 September, 2020
провизор

Провізор, який не може мовчати

Знайома історія: дівчина закінчує фармацевтичний факультет, йде працювати в аптеку, виходить заміж, стає мамою і… Ось у цьому місці зазвичай утворюється величезна біла пляма. Адже у декретній відпустці провізор першого столу не має змоги реалізуватися професійно. Пелюшки, памперси, дитяче харчування – до чого тут ліки? Проте досвід Ольги Мельник, відомої в мережі Інстаграм за ніком @mrs.olhamiller, свідчить, що можливості експерта з лікарських засобів у сучасному світі є значно ширшими, ніж здається на перший погляд. Бути молодою мамою двох діточок, один з яких нещодавно народився, і відомим автором блогу, де інформація про препарати подається відверто і прямо, на засадах доказової медицини, – як це можна поєднати?   Запитаємо в Ольги!

– Ольго, розкажіть нашим читачам, про що саме ваша сторінка, і чому вона є корисною для широкої аудиторії?

– Насамперед тому, що зараз в аптечному асортименті сотні й тисячі препаратів, і можна заплутатися у виборі. При цьому складно зрозуміти, які ліки насправді варто купувати, адже фармація – це бізнес, і реклама часто не має нічого спільного з реальним профілем препарату. На своїй сторінці я намагаюся надати точну інформацію про ліки в легкій та доступній формі – таким чином, щоб було зрозуміло широкому колу читачів.

– Як саме ви прийшли до ідеї стати «провізором, який не може мовчати»?

– Три роки тому я вперше стала мамою. Звісно, моє ставлення до багатьох речей змінилося. Зокрема, до ліків я стала дуже прискіпливою. Захотілося поділитися своїми знаннями з такими ж мамами, як я. Водночас моя декретна душа потребувала самореалізації. І чоловік запропонував створити блог, у якому б я розповідала про лікарські засоби, їхні плюси та мінуси. Таким чином, особиста сторінка перетворилася на професійну. Спочатку я писала про дієві, реально класні ліки. Але потім мене попросили висловити свою думку з приводу усіляких «фуфломіцинів», тобто препаратів, що не діють. Люди дуже активно реагували на такі пости. В результаті остаточно сформувалася концепція ведення сторінки. Сьогодні я відкрито пишу про різні ліки – і хороші, і неефективні, їхні плюси і мінуси.

– Мабуть, не всім подобається така принциповість?

– Дійсно, деякі фармкомпанії від мене не в захваті. Проте це моя позиція. Я загалом дуже рідко розміщую рекламу якихось препаратів у себе на сторінці і ніколи не рекламую ліки, у якості яких невпевнена. Наприклад, до мене з пропозицією розмістити рекламу звернувся виробник гомеопатичних препаратів. Я відмовилася. Адже це було б злегка дивно: спочатку написати пост про те, що гомеопатія не працює, а потім її ж просувати. Також я відмовляю в рекламі багатьом дієтичним добавкам і будь-яким сумнівним продуктам. На мій погляд, аби тебе поважали і сприймали серйозно, потрібно бути принциповим у своїх словах і судженнях.

Ольга Мельник

– До речі, щодо реклами: згідно з результатами низки маркетингових досліджень, сьогодні споживачі лікарських засобів налаштовані доволі скептично стосовно будь-яких порад і майже не реагують на рекламу. На вашій сторінці є рекомендації вітамінів, імуностимуляторів, ферментів… Як аудиторія реагує на них?

– Насправді я неодноразово писала про те, що веду сторінку насамперед для себе, а не з метою збагачення. Усі, хто читає мій блог, знають, що в нас заробляє чоловік, і що я не гонюся за прибутком врозріз власним поглядам. Це зрозуміло з моїх постів, у яких я відверто висловлюю свою думку. І будь-які рекомендації роблю дуже зважено й обережно. Знадобився певний час, аби завоювати довіру аудиторії. Проте сьогодні люди знають, що Оля дурниці не порадить.

Ольга Мельник

– Читачам журналу «РАП», звісно, буде цікаво дізнатися, яка у вас освіта, досвід роботи?

– Я закінчила фармацевтичний факультет Національного медичного університету імені О. О. Богомольця. Три роки працювала за першим столом. Потім народилася перша дитина, і відтоді моя робота у статусі провізора першого столу завершилася. Звісно, це був вкрай корисний досвід, і мені подобається допомагати людям. Але в майбутньому повернутися на фармацевтичний ринок я вже хотіла б на іншу посаду. Може, як медичний представник або завідувачка аптеки. На мій погляд, слід завжди прагнути більшого. І розвиватися, постійно вчитися, аби досягти своєї мети. Наприклад, я хочу отримати другу вищу освіту, цього разу юридичну. Сподіваюся, коли діти підростуть, зможу піти вчитися далі. І в будь-якому випадку не зможу сидіти на місці і нічого не робити.

– Нині все переходить в онлайн, в Україні з’являються платформи дистанційного навчання для провізорів, фармацевтів. Чи можна сказати, що сучасні курси онлайн для фармацевтичних працівників є не менш ефективними, ніж навчання офлайн, за партою?

– В ідеалі онлайн-навчання має доповнювати уроки офлайн. З метою професійного розвитку можна відвідувати конференції, профільні семінари – ми всі розуміємо, що вони спонсоруються фармацевтичними компаніями, але на подібних заходах можна багато взяти для себе корисного. Онлайн-навчання також не завадить. Адже це не валіза, на собі носити не потрібно.

– Які ресурси для професійного розвитку українського провізора ви можете порадити нашим читачам?

– Насамперед слід звернути увагу на сайти з доказової медицини. Провізор має володіти точною інформацією про препарати, які він реалізує. У розрізі аптечних продажів дуже корисними є уроки онлайн АНФО на сайті http://pharmatest.org/. Це відмінний інструмент, що дозволяє провізору навчатися в доступному режимі – на роботі, вдома, будь-де. Достатньо лише 10-20 хвилин на день, що нікого не відволікає від робочого процесу і приносить безліч користі. До речі, власне журнал «Рецепти аптечних продажів» є джерелом оперативних новин про препарати, останні тенденції та зміни фармринку. І що мені особливо подобається, інформацію подано легко, цікаво. І формат, близький до жіночого журналу, при цьому не на шкоду змісту, – чудове поєднання, яке зараз не зустрінеш у професійних ЗМІ. Єдине, що я могла б порадити, – це більша присутність онлайн, але ви це вже зробили, коли запустили сайт https://www.rap.in.ua/.

блогер

– До речі, щодо присутності онлайн: Ольго, розкажіть, як у своїх постах в Інстаграмі ви знаходите баланс між особистим та публічним? Адже за вашим життям стежать майже 21 тис. підписників.

– Відверто кажучи, спочатку я писала контент-план на тижні вперед, вираховувала, скільки постів мають бути професійними, а скільки – особистими. Але потім на це мені стало бракувати часу. І, мабуть, воно й не потрібно. Дописи почали вибудовуватися якось природно. Особисті публікації зазвичай цікавлять аудиторію більше, проте я не забуваю й про корисні поради, намагаюся видавати потрібний людям професійний контент. Стосовно балансу можу сказати, що він знаходиться якось інтуїтивно. Наприклад, на сторінці ви не знайдете жодної світлини моїх дітей. Все особисте лишаю при собі, відкриваючи лише невеликий куточок. Адже у всього є певні межі.

Ольга Мельник

– Мабуть, дуже складно бути професійним блогером і мамою двох діточок одночасно. Що вам допомагає?

– З однією дитиною було легше, я могла знаходити час на Інстаграм, дискутувати на професійні теми – такі резонансні, як щеплення, наприклад. Зараз стало складніше. Допомагають бабусі та чоловік. Проте пристосуватися до нового режиму поки що важко. До речі, я не вважаю себе блогером. Радше, я провізор, який пише. Людина, що може надати важливу пораду з приводу ліків, оскільки це мій профіль. Блогери – це дещо інше.

– Чи будь-який провізор може знайти себе в соцмережах? Що ви могли б порадити тим, хто хоче спробувати створити власний блог на кшталт вашого?

– Головне – писати цікаво. Потрібно навчитися перекладати медичну інформацію на людську мову. Це складне завдання, і я визнаю, що й сама не завжди добре можу з ним впоратися. Проте без цього ніяк. Взагалі, людина, яка хоче писати про ліки, має дуже любити фармацію. Будьте готові до того, аби стежити за всіма оновленнями на ринку, знаходити і перекладати актуальні дані. І завжди дотримуйтеся доказовості. Кожне ваше слово мусить мати під собою міцну основу, адже йдеться про здоров’я. Саме доказовості сьогодні потребують люди. І цього принципу я завжди дотримуюся у своєму блозі.


Гарна стаття, чи не так? Поділіться з друзями!

Facebook