Аптека Подорожник

Аптека «Подорожник»: у фокусі – потреби клієнта, зростання і діджиталізація

Аптечна мережа «Подорожник» стабільно працює на фармринку понад 23 роки. Постійними клієнтами мережі є 8 млн людей зі всієї України, а команда налічує більш як 7 тис. працівників. Про основні принципи роботи компанії розповів журналу «Рецепти аптечних продажів» Тарас Коляда, виконавчий директор мережі аптек «Подорожник».

– Розкажіть, будь ласка, чому мережа аптек називається «Подорожник»?

– Рішення про назву мережі прийшло само собою. Адже подорожник – це те, чим ми ще малими лікували побиті коліна, подряпані лікті та інші дитячі травми. Такі асоціації викликають у людей емоцію – необхідні медичні засоби можна отримати поруч і відразу. Адже де аптека, там здорове життя.

– Із чого все починалося? Яким чином розвивалася мережа і скільки аптек вона налічує сьогодні?

– Перша аптека нашої мережі під назвою «Добра аптека» відчинила свої двері для відвідувачів у далекому 1999 році у Львові, а згодом і в інших містах Львівської області. Успіх на заході України спонукав нас до подальшого розвитку. Ми вирішили надавати якісну фармопіку в кожному куточку держави.

Перші аптеки під брендом «Подорожник» з’явилися у 2009 році, тоді закладів із такою назвою було понад 30. А нещодавно ми відкрили нашу ювілейну, 1500-ту аптеку в Україні й продовжуємо зростати.

– Як вплинула війна на мережу «Подорожник»? Скільки аптек постраждало?

– Війна для нас, як і для всіх в Україні, стала серйозним викликом. Утім, мережа аптек «Подорожник» вистояла та зберегла стабільні лідерські позиції на ринку. Я вражений і пишаюся сміливістю та єдністю нашої команди. Ми гідно виконували нашу місію під час кривавих подій і надавали фармопіку під обстрілами та навіть в окупації. Зараз, попри складні умови, ми зростаємо, відкриваємо нові аптеки і створюємо робочі місця, підтримуючи економіку країни. Та, на жаль, війна ще не закінчилася. Тому назвати точну кількість аптек, які постраждали через неї, неможливо, оскільки ця цифра постійно змінюється.

Мережа аптек Подорожник

– Відомо, що на деокупованих територіях України мережа «Подорожник» відкрила приблизно 77 аптек. Чи планує компанія робити це й надалі?

– Так, на територіях, визволених ЗСУ, і там, де були руйнування через обстріли, ми ревідкрили приблизно 77 аптек. Зараз активно працюємо над тим, щоб ця кількість зростала. Адже наш обов’язок – якнайшвидше надати людям, які пережили ці моторошні події, надійну фармопіку. За цей час ми зрозуміли, що ліки на деокупованих територіях іноді важливіші за продукти харчування.

– Чи працевлаштовує компанія своїх співробітників, які внаслідок війни втратили роботу?

– Сила Подорожника – в єдності команди. Ми згуртовані й підтримуємо одне одного в різних ситуаціях, а під час війни особливо. Нерідко через окупацію нашим працівникам доводиться виїжджати з рідних міст і сіл, щоб урятуватися. Наша команда допомагає їм пережити цей період. До прикладу, наш Володимир Чабан зі Снігурівки до її визволення працював у іншому регіоні. Є й випадки, коли співробітники, які евакуювалися, згодом піднімалися кар’єрними сходами і зараз працюють на офісних посадах. Наша компанія надає можливості й підтримує ініціативних працівників.

– Мережа аптек «Подорожник» активно допомагає військовим. Ви придбали та відправили на фронт 40 карет швидкої допомоги, за що компанія за наказом міністра оборони була нагороджена іменною медаллю за сприяння Збройним Силам України. Розкажіть, будь ласка, про цю ініціативу та інші гуманітарні акції, в яких, можливо, бере участь компанія.

– Проєкт мережі аптек «Подорожник» «Ambulance для ЗСУ» розпочався з перших днів повномасштабного нападу Росії і триває вже рік. На 27 березня 2023 року ми передали захисникам 40 машин – це карети швидкої допомоги та автомобілі спецтранспорту. Спілкуючись з військовими, ми зрозуміли, що потреба в авто на фронті та в ближньому тилу буде завжди, тому допомагатимемо до Перемоги. Адже це зберігає десятки життів наших героїв. Та наша підтримка не обмежується лише машинами. За запитом від військових ми надаємо все необхідне: від ліків та медичних засобів до різних видів нош.

аптеки Подорожник та допомога

– На сайті аптечної мережі podorozhnyk.com вказано, що вашими постійними клієнтами є понад 8 млн українців. Чому, на вашу думку, споживачі обирають аптеки «Подорожник»?

– Ми фокусуємося на потребах нашого клієнта і працюємо над тим, щоб наш сервіс його задовольняв. Асортимент мережі налічує більш як 20 000 медзасобів, а аптеки розташовані так, щоб в українців був доступ до фармопіки по всій державі. У наших аптеках комфортний та стильний європейський формат дизайну. Для максимальної зручності ми діджиталізуємося: ліки можна замовити у чат-боті, працює сайт, який постійно оновлюється. Ми відчуваємо, що люди до нас горнуться, як би лірично це не звучало. Вважаємо, що це їхня вдячність за фахову фармопіку і гідність, з якою ми виконуємо свою місію.

– Як, з досвіду роботи компанії, змінився попит на лікарські засоби під час війни?

– У перші дні війни попит на аптечні товари був просто шаленим. Люди купували все, до того ж із запасом. Про всяк випадок брали навіть те, що не було потрібно. Багато товару закуповували й волонтери. Паніка, попит і проблеми з логістикою спричинили навіть певний брак ліків у той період. Але з часом все почало відновлюватися. Чим стабільнішою ставала ситуація, тим більше заспокоювалися люди. Зараз становище переважно нормалізувалося й люди купують ліки за потребою та сезонністю. Водночас на попит впливає й географія. На територіях, наближених до зони бойових дій, окрім сезонних ліків, купують багато кровоспинних засобів та препаратів для наповнення домашньої аптечки.

– Чи діє в аптеках «Подорожник» програма лояльності? Чи є система пільг для пенсіонерів або інших незахищених верств населення?

– Так, у нас працює програма лояльності за номером телефону. Завдяки цьому наші клієнти можуть купувати лікарські засоби за вигідними акціями та пропозиціями. Також вони отримують кешбек, який згодом можуть використати. Ми дбаємо про якість і доступність для кожного, тому триває проєкт «Є ЗНИЖКИ», завдяки якому ми пропонуємо клієнтам якісні препарати та супутні аптечні товари зі знижками до 30 %. Щомісяця перелік цих товарів оновлюється відповідно до сезону та попиту.

– Які додаткові послуги надають аптеки «Подорожник» своїм клієнтам?

– Під час відключень світла в наших аптеках можна зняти до 6000 грн готівкою, а також підзарядити гаджети. Якщо є потреба, в аптеці можна виміряти тиск. Крім того, ми постійно розширюємо перелік послуг завдяки співпраці з нашими партнерами.

– Як відомо, фармацевтичний ринок розвивається дуже динамічно, і щоб актуалізувати свої знання фармацевти повинні постійно навчатися? Як організована система навчання в компанії?

– У нас діє корпоративний університет «Подорожник». Ця ефективна модель впроваджена для асиміляції нових фахівців, навчання, розвитку та мотивації персоналу. Працівники мають змогу навчатися в очному або онлайн-форматах. Також у компанії є затверджені програми навчання та адаптації, відповідно до яких ми організуємо вебінари, тренінги, тестування, інформування. Наповнення та актуалізація бази знань – один із наших пріоритетів. Хочу наголосити, що головне в роботі корпоративного університету «Подорожник» – це ставлення до співробітників. Ми намагаємося зробити якомога більше, щоб адаптація нового працівника та навчання діючого фахівця були простими, цікавими, мотивуючими, доступними та ефективними.

Мережа аптек Подорожник і співробітники

– Які новації впроваджує компанія у свою практику? Що вирізняє аптеки «Подорожник» з-поміж інших аптечних мереж?

– Основна наша новація – це трансляція наших цінностей у роботі. Ми доносимо їх людям щодня, як через усмішки та привітність фармацевтів у аптеці, так і через зручність замовлення у чат-боті. Технології рухаються вперед, світ розвивається і ми адаптуємося до нового. Зокрема, впровадили новий формат дизайну аптек європейського зразка, пішли шляхом максимальної діджиталізації, а отже – зручності. Ми відрізняємося від інших тим, що є найчисленнішою мережею аптек в Україні*, а це означає, що наша фармопіка доступна кожному українцю, в якому б регіоні він не мешкав.

– Які якості притаманні співробітникам компанії? Хто він, фармацевт, який працює в компанії «Подорожник»?

– Фармацевт «Подорожника» – це людина з амбіціями і водночас сильний командний гравець. Нашим співробітникам притаманні професійність, щирість, уважність і бажання допомогти людині, надати їй фахову фармопіку. Для нас важливо задовольнити потребу кожного клієнта на такому рівні, щоб він вийшов з аптеки вражений сервісом. Ми шукаємо вмотивованих працівників, що орієнтуються на результат. Подорожник – лідер можливостей, у нас кожен має шанси розвинути свої професійні якості та досягнути кар’єрних висот.

– Розкажіть про плани компанії на майбутнє.

– Мережа аптек «Подорожник» планує зростати заради надання якісної фармопіки кожному українцю. Без сумніву, ці плани стануть реальністю завдяки розвитку технологій, єдності команди, нашій високій адаптивності до труднощів і викликів. Здорова нація – сильна країна. Це те, чого ми потребуємо зараз і те, що знадобиться після Перемоги, коли розпочнеться відбудова країни.

Читайте також: Раніше ми розповідали про «Аптеку Центральна № 1», візитівку АМ 9-1-1, яка відновила свою роботу після влучання в заклад російської ракети.


* Під «Мережа аптек Подорожник» слід розуміти аптечні заклади групи компаній (корпорації) «Подорожник», що є найбільшою мережею аптек України за кількістю аптечних закладів станом на 01.02.2022 за даними експертно-аналітичного дослідження, проведеного на замовлення ТОВ «КЛІКІС».

Гарна стаття, чи не так? Поділіться з друзями!

Facebook