Тематичні свята – чи важливо бути в темі аптекам?

Свято – це насамперед гарний настрій і позитивні емоції. Понад 95 % людей психологічно залежать від свят і в такий період активніше здійснюють покупки. Раптово багато товарів стають більш привабливими – покупці із задоволенням купують ефірні ароматичні олії, косметику і «он ту масочку» для обличчя, щоб у час «Х» мати більш красивий та здоровий вигляд. При цьому з пам’яті клієнта випадає той факт, що метою візиту до аптеки була упаковка аспірину. Одна і до того ж найдешевша.

І в аптеці різко зростає попит на певні категорії товарів. А отже, збільшується і прибуток. Цей феномен давно взяли на озброєння великі аптечні мережі: багато з них перед початком свят запускають акції, розвішують перед входом до аптеки рекламні банери, в торговому залі лунають музичні сингли.

Саме з таких маленьких фокусів і складаються успішні продажі у святкові дні. Коли ще зустрінеш задоволених клієнтів, які без жалю готові розлучитися зі своїми грошима? Покупців, зовсім не налаштованих лаятися і щось доводити? Тож чому б не підняти настрій відвідувачам ще більше і задовольнити попит, який як ніколи високий?

Особливості тематичних свят

1. Хелловін

Одне з популярних свят, яке відзначають у ніч із 31 жовтня на 1 листопада. Цього дня вся нечисть виривається на волю. Духи спускаються на землю, мерці повстають з могил, а вулицями щосили розгулюють вампіри, відьми, єдинороги та інші чарівні істоти. Але коли зустрічаєшся з ними віч-на-віч, то вони перестають лякати нас. Традиції, властиві Хелловіну, поширені в усьому світі. Більше того, у багатьох культурах є його аналоги:
• Свято Дня Мертвих – у Мексиці;
• Фестиваль Голодних Духів – у Китаї.

Вони навіть відзначаються приблизно в один час (Хелловін святкують у ніч із 31 жовтня на 1 листопада, День Мертвих – з 1 на 2 листопада, а китайський фестиваль Голодних Духів трохи раніше – 2 вересня). У ці дні зростає попит на певну аптечну продукцію: косметику, засоби гігієни, презервативи, мінеральну воду, свічки, аромалампи. Хелловін – це також шанс залучити нових клієнтів (наприклад, роздати відвідувачам дисконтні карти).

Як прикрашають аптеки у США на Хелловін?

У Сполучених Штатах є кілька популярних аптечних мереж– Walgreens та CVS pharmacy. На перший погляд, вони нічим не відрізняються від наших: у них також є секції з таблетками, з мікстурами від горла, пластирами, мазями від розтягнень. Тобто з ліками, які відпускаються без рецепта. Обов’язковим атрибутом у супермаркеті-аптеці є стійка, де відвідувачеві за рецептом видають ліки в помаранчевій баночці з прізвищем клієнта (препарат збирають і пакують відразу, при клієнті).

Однак американські аптеки працюють дещо в іншому форматі: вони більше схожі на супермаркети. По суті аптека у США – це невеликий магазин з аптечним відділом. Крім ліків, тут можна купити їжу, напої, косметику, дрібну електроніку. І навіть пиво, сигарети, консерви, побутову хімію. Так-так, ви не помилилися. Наприклад, така мережа, як Walgreens Pharmacy – це одна з найбільших мереж США із власною продукцією (ВТМ), яка має попит не лише серед американців, а й в усьому світі.

Тому не дивно, що американці якщо хочуть щось купити, то йдуть саме до аптеки. І на Хелловін тут можна купити абсолютно все: костюми, іграшки, прикраси, декоративну косметику…


У період Хелловіну американські аптеки дуже красиво прикрашені. Пропонуємо нашим аптечним мережам «взяти на озброєння» кілька цікавих ідей:

Аптечний декор у торговому залі

Хелловін в аптеці Ллойд-центру – паперові віяла

Прикраси для вікон

Смішний плакат на стіну

Костюм «пляшечка з ліками»

Прикраси для входу в аптеку

2. Чорна п’ятниця

Black Friday – це перша п’ятниця після Дня Подяки у США. З цього дня в європейських країнах починається сезон різдвяних розпродажів, який став традицією ще з XIX століття. Зараз грандіозні знижки цього дня практикують у багатьох країнах світу, зокрема і в Україні та країнах пострадянського простору.

Через те, що День Подяки випадає на останній четвер листопада, Чорна п’ятниця триває із 23 по 29 листопада. У 2021 році Black Friday припадає на 26 листопада. З цього дня у всьому світі стартують 3-денні інтернет-розпродажі. За грамотного підходу можна за період знижок отримати практично місячну виручку, просунути бренд і розширити клієнтську базу.

Не відстають і аптеки. Великі холдинги давно застосовують усі вигоди Чорної п’ятниці: наприклад, одна аптечна мережа в Україні постійно використовує рекламні банери, плакати, наклейки з логотипом Black Friday, включає акційні ціни на ліки певної категорії, косметику, супутні товари. До того ж не лише у Чорну п’ятницю, але й на постійній основі. Аптека також активно використовує рекламу в соцмережах.

Чорна п’ятниця-2021 має одну особливість – вона відбудеться в умовах карантину. Однак покупці аптек можуть відмінно пошопитися, не виходячи з дому. Великі онлайн-майданчики вже підготувалися до найбільшого розпродажу цього року. Посилку можна отримати на «Новій пошті» (самовивозом) або за допомогою кур’єрської доставки.

Як оформляють аптеки прикрасами за кордоном на Чорну п’ятницю-2021?

По-перше, це рекламні заходи.


Наприклад, аптечна мережа CVS pharmacy випустила для своїх клієнтів листівки зі зниженими цінами. Та розіслала своїм клієнтам смс-повідомлення про знижки.

Святкові прикраси аптек

Чорна п’ятниця триває у США не один день. До того ж багато аптек починають розпродажі за 3 дні до її офіційного настання. І часто в перший день розпродажу частину товарів зі знижкою американці просто змітають з полиць.

3. Новорічні свята

День Святого Миколая, Новий рік і Різдво – одні з найулюбленіших і красивих свят. Тому святкову атмосферу в аптеці бажано створювати вже в перших числах грудня і підтримувати до перших чисел січня за східним календарем. У цей період важливо провести комплексні заходи:
• красиво оформити аптеку всередині і зовні;
• зробити тематичні викладки та експозиції;
• провести святкові заходи;
• підвищити культуру обслуговування клієнтів.

Як для зовнішнього так і внутрішнього оздоблення приміщень аптеки можна використовувати новорічні та різдвяні колажі (з Дідом Морозом, Снігуронькою, Сніговою Королевою, Феями, гномами та ельфами, принцесами та тролями, тваринами і птахами, сільськими пейзажами, дикою природою, льодовиками та айсбергами тощо), казкові композиції грамотно поєднують з інформацією про акції та презентації, про які потрібно розповісти покупцям аптеки. Для підтримання святкової атмосфери в торговому залі лунають новорічні мелодії або тихі передзвони дзвіночків.

Із грудня по лютий для постійних клієнтів доречним є проведення рекламних акцій зі спецпропозиціями, вручення фірмових подарунків або проведення розіграшів цінних подарунків (наприклад, тонометра, мобільного телефона або модної еко-сумки). Навіть pos- і ручки з логотипами (календарики, ручки з логотипом аптеки, блокнотики, закладки для книг) здатні підвищити купівельну лояльність і створити сприятливий імідж аптеці.

Почати варто з упаковки. Наприклад, замість звичайних пакетів є сенс замовити спеціальні святкові паперові або поліетиленові пакети з новорічним малюнком. Але фірмовий стиль і колір аптеки мають залишитися. Фінансові витрати не надто будуть великі, але настрій така упаковка все ж створить. Останнім часом дуже популярними є текстильні сумки у результати пропаганди захисту довкілля. Їх надалі можна використовувати в господарстві.

Що купити із запасом

Під час формування товарних запасів варто врахувати, що не лише новорічні, а й будь-які тематичні свята – це сезон масового споживання жирної і висококалорійної їжі, рясної кількості алкоголю. Саме тому в період свят різко зростають продажі засобів, які завжди мають бути під рукою: адсорбенти, протидіарейні засоби, пробіотики, спазмолітики, ферменти, анальгетики, мінеральна вода. «Хіт продажів» – антипохмільні препарати. Усі ці категорії товарів потрібно заздалегідь замовляти з невеликим запасом, щоб уникнути дефектури.

У свята збільшується увагу споживачів і до подарункових наборів. Це професійна, лікувальна косметика – фармацевтика, засоби для догляду за порожниною рота, тонометри, масажери, масажні та ефірні олії з відповідною тематичною атрибутикою. Така продукція має бути також закуплена із запасом.

Отже, підсумовуємо: аптеки завжди мають бути «в темі» святкових заходів. Це дозволить вбити двох зайців відразу: підняти настрій своїм відвідувачам і здійснити допродаж. Додатковий плюс – зросте купівельна лояльність, створиться сприятливий імідж аптеки за рахунок святкової атмосфери і позитивного настрою. Так, святкові дні фармацевтів наповнені метушнею й ажіотажем, однак це найвдаліший час для того, щоб перетворити випадкового відвідувача на постійного клієнта.

Катерина Семерна


Гарна стаття, чи не так? Поділіться з друзями!

Facebook