Сьогодні:23 September, 2020
аптека

5 стоп-фраз у розмові з босом

Одразу попередимо: йдеться не про варіації на тему «50 відтінків сірого». Хоча щось спільне є, адже деякі фрази у розмові з керівником також можуть викликати стоп-ефект. Тільки припинено в результаті буде кар’єру провізора в конкретному аптечному закладі. Тож подивімося, в яких випадках не слід давати волю емоціям, а коли можна висловити думку чемно і конструктивно, не переходячи межу. Для цього звернемося до поширених питань на професійних форумах і підберемо на них гідні відповіді.

 

Стоп-фраза 1:  «Ви до мене чіпляєтеся!»

Повідомлення з аптечного форуму

«Завідувачка аптеки робить мені колючі зауваження. Наприклад, каже, що я забудькувата і нераціонально використовую робочий час. Я з цим категорично не згодна. Мене це принижує, і я часто дозволяю собі реагувати доволі різко. Чого не варто говорити в таких випадках, і як правильно відповідати начальниці?»

Аліна, 34 роки, провізор, м. Київ

Рішення: Якщо ви хочете, щоб завідувачка прийняла вашу забудькуватість як таку собі незначну особливість, подумайте, чим ви готові компенсувати ті помилки, до яких ця риса характеру може призводити. Наприклад, ваш особистий плюс – складання плану важливих справ. Його й можна пред’явити як компенсатора. Тому не починайте розмову так: «Ваше ставлення до мене упереджене». А скажіть: «Забудькуватість – мій недолік. Я це давно знаю, борюся з нею, але іноді вона встигає підвести мене. Тому я взяла за правило робити список пріоритетних справ. Я його завжди переглядаю. Буду вдячна, якщо в певні моменти ви будете нагадувати мені, що це справа з високим пріоритетом. Так я зможу вмикати додатковий контроль».

консультант в аптеке

Стоп-фраза 2: «Я не вмію!»

Повідомлення з аптечного форуму

«Я не можу назвати себе “провізором-продавцем”. Поки не маю навичок якісного обслуговування клієнтів, хоча непогано розбираюся в асортименті аптеки. Завідувачка постійно натякає на те, що я поступаюся більш досвідченим колегам в плані консультування. На мій погляд, вона не має рації, адже в нас не навчають нових співробітників. Як донести свою думку дипломатично, уникнувши конфлікту?»

Вікторія, 25 років, фармацевт, м. Чернігів

Рішення: Фрази «Я не вмію», «Я не знаю» – ваші вороги. Ви бачите, що критика завідувачки є справедливою, і ви дійсно поступаєтеся колегам у певних навичках? Скажіть керівникові: «Справді, я поки не маю такого досвіду, як інші провізори, але я хочу його отримати, щоб працювати більш продуктивно». Ви хочете підвищити свою кваліфікацію? Попросіть старших колег дати кілька порад, зверніться по допомогу до самої завідувачки, пройдіть дистанційне навчання (до речі, компанія «Агентство Медичного Маркетингу» проводить таке навчання на постійній основі). Скажіть, що хотіли б пройти курси в бізнес-тренера, якщо це можливо. Покажіть, що ваша мета – працювати ефективніше. Дайте зрозуміти, що ви налаштовані дуже рішуче, у вас багато сил та енергії, а досвід ви можете і хочете переймати для більш злагодженої роботи та вирішення поставлених завдань.

провизор

Стоп-фраза 3: «Я нічого не встигаю!»

Повідомлення з аптечного форуму

«Керівництво вимагає постійних звітів. Але я не встигаю їх робити вчасно через велику завантаженість у роботі з клієнтами. Тому доводиться залишатися після зміни. Від цього страждає і моя сім’я – додому повертаюся дуже пізно і зовсім розбита. Як уникнути конфліктів з начальством і оптимізувати свій робочий час?»

Олена, 42 роки, провізор, м. Одеса

Рішення: Коли ви кажете «Я нічого не встигаю», ви доповнюєте неприємну оцінку завідувачки бажанням попрощатися з вами. Краще сформуйте думку таким чином: «Я знаю, що в складній ситуації мені необхідно спочатку продумати все в деталях, а потім перейти до виконання завдання. Я намагаюся робити звіти ретельно, а тому мені необхідно більше часу».

Запитайте у завідувачки, чи правильно ви розумієте, що в пріоритеті має бути робота з клієнтами, і їй потрібно віддаватися повністю. Цілком можливо, завідувачка оцінить вашу плідну роботу в залі та відстрочить здачу звітів. З іншого боку, не варто відкидати, що робота, яку ви вважаєте непотрібною паперовою тяганиною, для керівництва – найважливіший момент. Щоб не потрапляти в неприємні ситуації і не бути звинуваченою в некомпетентності, намагайтеся заздалегідь обговорювати терміни здачі звітності та дотримуватися їх. Зрештою, за кінцевий результат роботи аптеки відповідає завідувачка, і їй вирішувати, яким чином має бути організований процес, щоб він був найбільш ефективним.

Стоп-фраза 4: «А на попередній роботі ми робили інакше!»

Запитання з листа читачки до редакції журналу «Рецепти аптечних продажів»

«Попереднього року я втратила високооплачувану роботу, де мене поважали як досвідченого провізора. На новому місці завідувачка пропагує інші методи, які, на мою думку, є неефективними. На всі мої пропозиції (а я пропоную те, що було оцінено на колишній роботі) не реагує. Колеги радять змиритися зі своєю позицією виконавця, але я хочу зробити краще! Як знайти спільну мову з начальницею?»

Оксана, 30 років, провізор, м. Київ

Рішення: Навіть якщо ви бачите, що на новому місці робочі методи простіші і навіть примітивніші, ніж у попередній організації, в жодному разі не вживайте фразу «А ми робили по-іншому!». Цим ви дасте зрозуміти вашому керівнику, що нове місце дрібніше попереднього, а процеси в ньому не налагоджені. Пам’ятайте, що аптека – це «дитина» завідувачки. Вона вкладає в організацію роботи колективу чимало сил і професійних знань. А своїми порівняннями ви просто нівелюєте її працю і навіть ставите під сумнів професіоналізм. Якому керівнику це сподобається? Якщо ж ви дійсно маєте щирі наміри і хочете зробити роботу більш злагодженою, можете використовувати простий прийом, казати: «А я чула, що в іншій аптеці роблять ось так. Може, і нам спробувати? Раптом це насправді спростить роботу!».

фармацевты

Стоп-фраза 5: «Ви вимагаєте неможливого!»

Запитання на сайті amm.net.ua

«У нашій аптеці встановлено суворі операційні стандарти. Наприклад, відомості про будь-який препарат, що є в нас у наявності, провізор має надати протягом 15-20 секунд. Завідувачка раз на кілька днів проводить контрольну перевірку кожного співробітника, фіксуючи цей час на секундомірі. У результаті майже завжди я отримую догану. Як пояснити начальниці, що її вимоги дуже високі?»

Ганна, 36 років, провізор, м. Суми

Рішення: Багато завідувачок неодноразово отримували вигоди завдяки суворій дисципліні в своїй аптеці. Більше того, влаштовуючись на роботу, ви, напевно, були поінформовані про існуючі правила. І ви їх прийняли. Ваша фраза «Це неможливо» образить завідувачку і покаже, що для вас є чужими її нестандартні підходи. І загалом, ви не здатні справлятися з поставленими завданнями. Але що робити, якщо секундомір, як і раніше, засікає більше відведеного часу, а ви продовжуєте отримувати догани і внутрішньо напружені на робочому місці? У спокійній обстановці, налаштувавшись на позитивний тон розмови, скажіть завідувачці, що вам потрібно трохи більше часу на обдумування, а тому ви не вкладаєтеся в 20 секунд, але ви б хотіли навчитися реагувати більш оперативно і щодня працюєте над собою. Запитайте, що, на її думку, вам потрібно змінити у своїй роботі для того, щоб відповідати встановленим стандартам. Перевірено: більшість керівників люблять, коли до них приходять за порадою. Це набагато приємніше для самолюбства завідувачки та для вашої кар’єри в згаданій аптеці, ніж невиразні виправдання постфактум.

провизор

І порада наостанок: Пам’ятайте, що будь-яка робоча проблема є вирішуваною тільки в тому випадку, якщо ви перебуваєте в полі конструктиву. Необхідно показати завідувачці, що ви готові взяти на себе відповідальність за свої дії, шукаєте шляхи, як виправити ситуацію і не допустити подібного в майбутньому. Уявіть себе на її місці: ви за все відповідаєте, а замість допомоги отримуєте від підлеглих тільки якісь відмовки і виправдання. Хотіли б ви на місці завідувачки почути від провізора: «Я не змогла», «Я не встигла», «Ви погано вчите»? Ви прийшли в команду? Тож чому б не стати її найціннішим гравцем? Тоді не за горами і просування кар’єрними сходами, і підвищення зарплати. Хто знає, якщо ви добре працюватимете і навчитеся вести діалог у потрібному руслі, можливо, через кілька місяців завідувачкою в новій філії станете саме ви?

Поширена помилка – думати, що начальниці потрібні лестощі і компліменти, а її головна мета в житті – панувати і принижувати. Може й так, адже бувають і запущені варіанти.

Проте правда в тому, що люди, здатні працювати на результат, у будь-який адекватній організації цінуються набагато вище, ніж шукачі виправдань. Тому намагайтеся дивитися на ситуацію ширше.

І обов’язково налаштуйтеся на позитив. Уникайте негативних емоцій і негативно забарвлених фраз. А ще – навчіться створювати для себе правильні установки. Наприклад, «Мене тут не поважають» замініть на «Я тут розвиваюся і отримую цінний досвід». Як би там не було, кожне місце роботи, кожен колектив і керівник здатні дати вам нові знання, навички та особистісне зростання. Отже, все – у ваших руках.


Гарна стаття, чи не так? Поділіться з друзями!

Facebook