Корвалол – чому торговельна марка стала предметом суперечок між двома відомими компаніями?

Українські фармгіганти судяться за бренд популярних ліків майже два десятиліття.

Чому Корвалол став предметом суперечок між двома відомими компаніями, про це розповіли директор юридичного департаменту «Фармака» Дмитро Таранчук, директор з корпоративних комунікацій фармацевтичної компанії «Дарниця» Василь Губарець, CEO мережі аптек «Подорожник» Тарас Коляда, засновник компанії «Агентство медичного маркетингу» Юрій Чертков виданню Forbes.

Днями фармкомпанія  «Дарниця» отримала право – випускати ліки під маркою «Корвалол-Дарниця» без ризику нести відповідальність за незаконне використання бренду. 18 січня Верховний Суд скасував статус торговельної марки «Корвалол Corvalolum», головного конкурента «Дарниці» – «Фармака». Компанія «Фармак» вважає рішення упередженим і заявляє, що застосує «усі національні і міжнародні засоби захисту, зокрема і у Європейському суді з прав людини».

Мова саме про назву препарату, а не про його формулу, зазначив у коментарі Forbes директор юридичного департаменту «Фармака» Дмитро Таранчук. За словами юриста, лікарський засіб і його назва були створені на Київському хіміко-фармацевтичному заводі імені Ломоносова ще за радянських часів. Правонаступником підприємства, стверджує він, є саме «Фармак». У «Дарниці» інша позиція.

«Цей лікарський засіб випускали в 60–70-ті роки минулого століття майже сотня радянських заводів. Тому жодна з компаній насправді не має виняткового права виготовляти «Корвалол», – написав Forbes директор з корпоративних комунікацій фармацевтичної компанії «Дарниця» Василь Губарець.

«Корвалол» – дешеві й ефективні ліки. В київських аптеках, за даними Liki24, флакон об’ємом 25 мл цього заспокійливого коштує 23–34 грн залежно від виробника. Проте обсяг аптечного ринку продажів препаратів із назвою «Корвалол» та аналогічних їм – не копійчаний. За останні 12 місяців, за даними Proxima Research, він становить $12 млн. Наприклад, у 2021 році «Дарниця» продала 1,6 млн упаковок, у 2022-му – майже на чверть більше – 1,9 млн.

«Корвалол» – розповсюджений засіб групи серцево-судинних препаратів, які зазвичай купують люди похилого віку.

«Він фактично став брендом і продає себе сам, – розповідає CEO мережі аптек «Подорожник» Тарас Коляда. – Він як Coca-Cola, але на фармринку».

Що це значить? Назва препарату широко відома, вона не потребує промо, пояснює засновник компанії «Агентство медичного маркетингу» Юрій Чертков. «У препарату дуже довгий життєвий цикл, – каже маркетолог, – зараз він знаходиться у фазі «дійної корови», тобто гроші приносить, а інвестувати в рекламу не треба».

Нагадуємо, що суперечка «Дарниці» та «Фармака» за «Корвалол» триває з 2004 року. Саме тоді компанії почали намагатися скасувати держреєстрацію марки конкурента. Суд відмовив обидвом компаніям. Станом на 2011 рік і «Дарниця», і «Фармак» отримали право використовувати торговельну марку.

Суперечка відновилася у 2017-му, після того, як компанія Філі Жебровської змогла отримати статус для «Корвалол Corvalolum» – добре відомої марки щодо «Фармака». Саме це позначення стало приводом нової судової тяганини між фармгігантами, яка тривала після цього ще п’ять років. Наразі компанія Філі Жебровської миритися з рішенням не збирається. «Фармак» планує захищати свої права інтелектуальної власності у міжнародних судах.

Джерело: Forbes


Гарна стаття, чи не так? Поділіться з друзями!

Facebook