Інтерв’ю з Дмитром Гураком. Для чого ми будуємо бізнес і як зрозуміти, що прийшов час його продати?

Аптечна мережа «Аптека доброго дня» придбала «Київфарм» – успішну компанію, яка працює на фармацевтичному ринку України з 1999 року. Спеціально для наших читачів Дмитро Васильович Гурак, засновник ТОВ «Київфарм», погодився на розмову з Юрієм Чертковим, шеф-редактором журналу РАП, директором компанії «Агентство Медичного Маркетингу» і коротко прокоментував особливості справи.


– Дмитре Васильовичу, поділіться, будь ласка, з нашими читачами рецептурою свого успіху.

– Мій бізнес будувався на довгі роки, як то кажуть, у спадок. Планував передати його синам. Але якось я почув слова, які для мене стали вирішальними: «Те, що ми робимо, це потрібно тільки нам». Також на мене вплинула фраза «Усе в цьому світі продається». Коли мені виповнилося 50+, я зрозумів, що цей бізнес потрібен лише мені. Старший син уже мав свій проєкт і його цей бізнес не цікавив. Також він добре оцінює труднощі, які можуть виникати в цій справі.

– Бізнес потребує постійного контролю, і маржа невелика, чи не так?

– Так, це справа, в якій постійно потрібно бути присутнім, не можна її відпустити.

– Ви працювали по 12 годин, вирішували багато питань, зокрема й податкові питання.

– Так, я колись порахував, що за один рік наїжджав 60 000 км. І це саме щодо бізнес-справ.

– Сумуєте за тими часами?

– Деякі справи з плечей спали. Вже не потрібно турбуватися, що завтра ти щось важливе упустиш. Але зараз є ще питання, які потрібно вирішити, наприклад, справи передати. Партнери, які купили бізнес, вони купили його «під чесне слово».

– Як мені відомо, цей покупець – «Аптека доброго дня». А вони – доволі досвідчені у цій справі.

– Ми спілкувалися з власником на предмет «купівлі-продажу». Мене знають на ринку не перший рік, тому мені повірили на слово, що все відбудеться добре.

– Якщо не секрет, у яких діапазонах був коефіцієнт EBITDA?

– Бізнес може продаватися або через EBITDA, або через валовий продаж. Я завжди працював над тим, аби мережа була прибутковою, тому для продажу бізнесу я звернувся за послугами до інвестиційних банкірів, які все підготували до цього процесу. Перед цим ми закрили частину збиткових аптек. Таким чином, ми продавали прибутковий бізнес – аптеки, які приносять дохід. Коефіцієнт EBITDA я назвати не можу. У нас підписано меморандум про конфіденційність. Але точно можу сказати, ми оцінили мережу через EBITDA, а не через валовий продаж.

– Чи довго тривав процес підготовки до продажу?

– Загалом два місяці, а угоду ми підготували за тиждень. Тут важливим чинником є довірливі відносини між учасниками процесу.

– Які у вас плани на майбутнє?

– Фундаментальних планів поки що немає. Тиждень-два – приблизно стільки потрібно ще часу для завершення всіх справ.
За весь час роботи в аптечній справі я навчився багато нового, і якщо ці знання на ринку будуть комусь потрібні, то я готовий з ними ділитися. Також у мене ще є одна справа – медичний центр, який планую розвивати.


Гарна стаття, чи не так? Поділіться з друзями!

Facebook