Психологи з Університету Вірджинії показали, що в процесі вирішення важкого творчого завдання дуже корисно відволіктися і, наприклад, прийняти душ. Вас зовсім несподівано можуть відвідати чудові ідеї.
Під час дослідження учасникам пропонували серію попередніх завдань, а потім просили вигадати щось несподіване.
Наприклад, запропонувати зовсім новий спосіб використання цегли. І в той момент, коли учасник замислювався над креативним завданням, його відволікали.
На думку психологів, саме в тому, як відволікали учасників, і була причина невдачі. Їх відволікали нейтральними психологічними тестами. А коли етап відволікання закінчувався, жодного різкого зростання креативу не відбувалось.
У новому дослідженні психологи вирішили змінити стратегію відволікання і зробити відволікаючі фактори більш природними і звичними. Вони запропонували двом групам подивитися трихвилинний ролик.
Одній групі запропонували ролик, на якому чоловік складає білизну та більше нічого не відбувається. А іншій групі показали епізод із фільму “Коли Гаррі зустрів Саллі”.
У другій групі був справжній сплеск креативу. Психологи пишуть, що, мабуть, і психологічні тести і перегляд нудного ролика не працюють з найпростішої причини — вони не відволікають мозок від завдання по-справжньому, а тільки його трохи глушать.
А ось Мег Райєн вдалося за три хвилини повністю переключити увагу учасників.
Психологи вважають, що душ діє подібним чином, ось тільки перевірити безпосередньо його вплив в лабораторних експериментах досить важко.
Джерело: 24 канал