Продукти на майбутнє як стратегічний запас купують 58% українців, ліки – 47%, такий результат дослідження споживчих настроїв після повномасштабного вторгнення, здійснений компанією Deloitte та оприлюднений у четвер.
“Позитивно ставляться до придбання їжі заздалегідь 64% жінок, яких на 13 процентних пунктів (п.п.) більше, ніж чоловіків (51%). Літні українці на 20 п.п. більше схильні робити запаси ліків, ніж представники інших вікових категорій (66% проти 46%)”, – зазначається у дослідженні, що тривало з 30 листопада до 7 грудня 2022 року.
Значного скорочення зазнає ринок спортивних закладів: жінки зменшили відвідування спортклубу/басейну на 3 п.п. більше, ніж чоловіки (відповідно 82% та 79%).
Скорочення користування таксі у 2022 році відбулося у 66% респондентів, переважно у пенсіонерів (88%), мешканців північних областей (72%) та українців за кордоном (73%).
Загалом дослідження свідчить, що з початком повномасштабної війни українці почали більше заощаджувати та рідше купувати. Залежно від категорії товарів заощаджують від 47% до 86% опитаних громадян.
Найменше економлять на ліках, водночас у третини респондентів витрати на цю категорію товарів зросли.
Третина українців стала менше витрачати на продукти харчування, а більше половини відзначили готовність економити на них. Найбільше це притаманно жителям північних областей (80%), найменше західних (65%).
“Незважаючи на те, що за офіційною статистикою ціни у 2022 році зросли більш ніж на 25%, середній чек українців зменшився, наприклад, на продукти харчування – на 8%, на електроніку – на 11%, на дитячі товари – на третину”, – прокоментував керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte в Україні Олександр Ямпольський.
Джерело: Interfax