Сьогодні:30 October, 2020

Аптека «Будьте здоровi»: Майбутнє будується сьогодні

Відомо, що висока місія аптечного працівника – це надання фармацевтичної допомоги усім, хто її потребує. І за складних часів, які зараз переживає наша країна, це актуально, як ніколи. Тож, чи може сьогодні аптечна мережа зробити щось на користь не тільки клієнта, але й усієї країни? Про те, як дане питання вирішує аптечна мережа «Будьте здорові», погодився розповісти її директор, Дмитро Васильович Гурак.

Дмитро Васильович, ваша компанія на ринку вже більше 16 років. На ваш погляд, що допомагає вам утримувати симпатію споживача, незважаючи на постійно зростаючу конкуренцію? У чому ваша головна перевага?

Перш за все, це кваліфікація кадрів. Для нас дуже важливо, щоб працівники були досвідченими енергійними професіоналами, і ми їх бережемо. Багато провізорів, фармацевтів працюють у нас вже більше 10 років. Ми цим пишаємось. Адже покупці йдуть не в аптеку, а до певного провізора, який здатен надати їм допомогу у найкращому вигляді. Крім того, нашою сильною стороною, безперечно, є лояльність до клієнта. Ми націлені на індивідуальний підхід і турбуємося не тільки про здоров’я людини, а також про її час і зручність покупки.

Мережа аптек «Будьте здорові» працює в Києві та Київській та Чернігівській області і налічує вже 25 аптек. Чи будете ви розширюватися далі?

Цього року ми плануємо відкрити три аптеки. У вересні у нас починає працювати нова аптека у Житомирі, а у жовтні і грудні у Київській області.

Місія вашої компанії звучить так: «Ми допомагаємо вам бути здоровими та красивими». На вашу думку, позиціонування аптеки як «магазин здоров’я і краси» є сьогодні більш перспективним, ніж «місце для лікування хвороб»?

Якщо говорити про ринок України, то зараз традиційний підхід більш актуальний. Продукти для здоров’я і краси допомагають створити додатковий трафік людей. Особливо це стосується районних центрів, де супермаркети або зовсім відсутні, або представлені у невеликій кількості, і населенню просто ніде купувати такі товари. На тлі складної економічної ситуації ми бачимо, що люди сьогодні відмовляються від покупки супутніх товарів на кшталт дієтичних добавок або косметики, часто навіть намагаються економити на ліках. Звичайно, у перспективі парафармацевтика та косметика – це цікаві асортиментні категорії. До того ж аптеці споживач довіряє більше, ніж продавцю на ринку, і купує у фармацевта охоче. Проте чи зможе в нашій країні реалізуватися більш повно концепція «аптека для здоров’я і краси», залежить від держави та того, наскільки жорстко буде регулюватися аптечний сегмент, що дозволятиметься, а що ні.

На вашу думку, які перспективи аптечного ринку в Україні? Адже вже багато років фармацевтичний ритейл вважається неприбутковим бізнесом, часто звучить цифра всього 1% рентабельності. Чи є передумови для позитивних змін?

Коли ми говоримо про рентабельність аптек, треба пам’ятати про маркетингові витрати, які ніхто не рахує. Більш рентабельним аптечний ритейл найближчим часом не стане, це 100 %. Передумов для того, щоб ситуація покращилася, немає ніяких. Об’єми продажу супутніх товарів падає по всій країні. На мою думку, ситуація може змінитися, тільки якщо Україна вступить до асоціації з ЄС. Як відомо, європейські стандарти прописані дуже грамотно, і їх впровадження сприятиме процвітанню ринку.

Сьогодні актуальною тенденцією є створення аптечних альянсів. Чи можна сказати, що за ними майбутнє?

Я вважаю, що альянси – це якась проміжна форма, перехідний етап. Варіант об’єднання аптечних мереж у існуючих реаліях і, тим більш, враховуючи нашу ментальність, здається мені нереалістичним. Скоріше, це будуть традиційні поглинання, ніж альянси.

Які програми лояльності діють у вашій мережі?

У нас діє бонусна програма для пенсіонерів, ветеранів і інвалідів – накопичувальна знижка на картку 7 %. Також є накопичувана стандартна бонусна програма зі знижкою 5 %. Кожної середи в наших аптеках діє соціальна програма, яка дозволяє найменш захищеним категоріям населення придбати товар зі знижкою 15 %. Крім того, сьогодні ми впроваджуємо програму для хронічних хворих на артеріальну гіпертензію і алергію, які тепер зможуть придбати необхідні за цих патологій ліки за дуже лояльними цінами.

Зі стрибками курсу валют і введенням нового податку актуальною проблемою в аптеках стало ціноутворення. Як її вирішує мережа «Будьте здорові»?

По можливості ми реалізуємо наші товари з нижчою націнкою для того щоб зберегти їх доступність для населення. До курсу валют намагаємось не прив’язуватися. До того ж у нас автоматизована мережа, і діюча програма не дозволяє значно корегувати ціни.У зв’язку з ростом цін ми не робимо переоцінки в аптеках, а продаємо товар по старим цінам. Проте ми бачимо, що багато наших колег – дистриб’юторів необґрунтовано підвищують вартість ліків для кінцевого споживача суттєво більше, ніж ріст курсу долара, з метою перестрахуватися. У мережі аптек «Будьте здорові» я вважаю це неприпустимим, адже ми працюємо на благо пацієнта і повинні відпускати ліки за адекватною ціною.

За вашим досвідом, наскільки складно підтримувати рівень якості обслуговування в аптечній мережі?

Надзвичайно складно, особливо в районних містах і селах, де люди звикли спілкуватися по старинці. Зайдеш у аптеку – а провізор голосно звертається до клієнтів: «О, привіт, Маша, Вася!». Проводимо роботу, пояснюємо, що є стандарти, що не можна так спілкуватись на робочому місці, потрібно звертатися до відвідувачів ввічливо, з повагою. У таких випадках співробітник часто відповідає: «Та ви що, я цю Машу ще у колисці хитала, і Васю знаю з малка. У нас тут всі знайомі. Якщо я буду так говорити, мене ж у селі засміють». Доводиться наполягати на своєму, нагадувати, що є робота, і є особисте спілкування, і плутати їх не треба.

Які властивості повинен мати провізор, фармацевт, аби його взяли на роботу в аптечну мережу «Будьте здорові»?

Перш за все, нас цікавлять особисті риси характеру. Адже навчити людину, у якій, можливо, не вистачає досвіду, – не проблема. Гірше, якщо вона горячкувата або навіть скандальна. У таких випадках вже нічого зробити не можна. Провізор повинен розуміти потреби клієнта, йти йому назустріч навіть у складній ситуації, робити все, щоб запобігти конфлікту. Для нас важливо, щоб клієнт вийшов з аптеки задоволений і повернувся до нас знову, тому аптечний робітник має бути доброзичливим, спокійним, а головне – любити свою роботу. Якщо людина добросовісна, відноситься до своїх обов’язків з переживанням і відповідальністю, то у нас їй завжди будуть раді і допоможуть реалізуватися і розвитися як професіоналу.

Тобто, ви дбаєте про кар’єрний ріст ваших співробітників?

Звичайно, якщо бачимо бажання працювати, то такого спеціаліста намагаємось заохочувати. У нас є приклади, коли людина приходила працювати простим фармацевтом, а доходила до посади завідувача аптекою. Дещо складнішою була ситуація з навчальними тренінгами і семінарами, але тепер ми приймаємо на роботу спеціаліста, який відповідає саме за цю ділянку роботи, в його веденні мотиваційні програми для персоналу і впровадження нових стандартів роботи, які вже розроблено.

У вересні на нас чекає велике професійне свято – День фармацевтичного працівника. Що ви могли б побажати з цього приводу вашим колегам, які працюють у аптечному бізнесі?

Не секрет, що цього року професійне свято припадає на важкий для фармації час. Хоча ми й говоримо, що аптечний ринок відносно стабільний і менше реагує на коливання у суспільстві, але всі події у житті країни, хочемо ми того або ні, неминуче відбиваються і на нашій справі. Ми розуміємо це і намагаємось максимально надавати допомогу медикаментами нашим військовим, а ще більше – добровольцям. До своїх колег замість чергових поздоровлень я хотів би звернутися з проханням: замислитися, у якому суспільстві ви хочете жити надалі. Якщо ваш вибір – вільна країна, потрібно надавати допомогу тим, хто стоїть на її захисті. Адже свобода коштує дорого, її потрібно здобувати і захищати.


Гарна стаття, чи не так? Поділіться з друзями!

Facebook