Категорії
Новини

5 тенденцій зміни фармацевтичної індустрії

Традиційно кажучи, фармацевтична індустрія повільно впроваджує нові технології та ідеї. За цим стоїть кілька факторів: суворі норми регулювання, складність виробництва, висока маржинальність та загальна неприязнь до ризику в галузі в цілому. Рішення запровадити нову технологію або парадигму лідерства може коштувати значних витрат часу та грошей з точки зору досліджень та валідації результатів.

Але загальний перелом у тому, як ми оцінюємо бізнес, навіть протягом останнього року, прискорив впровадження нових технологій та бізнес-моделей. Ось декілька тенденцій зміни фармацевтичної галузі.

1. Цифрова трансформація

Постійний розвиток складних цифрових технологій та такі руйнівні події, як пандемія COVID-19, вплинули на бізнес у цілому, фармацевтична промисловість не стала винятком. Багато фармацевтичних компаній починають бачити перевагу у всеохопленні цифрових тенденцій.

Ця трансформація в значній мірі зумовлена посиленою зосередженістю на споживачах – сьогодні споживачі є витонченішими, мають вплив та є вибагливішими, ніж будь-коли раніше, тому дотримання продуманої цифрової стратегії є одним із способів для фармацевтичних компаній виділити себе на конкурентному ринку.

Незалежно від того, чи це щось просте, наприклад інформування та послуги через веб-сайти, цифрові засоби комунікації для молодих клієнтів або ж складніше – відео у форматі 3D, що пояснюють складну терапію та дію медикаментів, надання більшої кількості цифрових послуг може допомогти фармацевтичним компаніям збільшувати продажі і забезпечити їх актуальність в майбутньому.

2. Використання штучного інтелекту

Одним із сучасних способів застосування фармацевтичними компаніями нових технологій є сфера штучного інтелекту. Зараз більше компаній використовують AI (Artificial intelligence) та машинне навчання, для відкриття та розробки нових препаратів. Штучний інтелект також використовується для вирішення таких питань, як автоматизація, оптимізація виробництва і навіть маркетинг.

Фарма також вчиться використовувати big data та алгоритми AI для виявлення пацієнтів для розробки ліків та клінічних випробувань. Перехід на штучний інтелект для цього процесу потенційно може заощадити тисячі годин порівняно з більш традиційними методами. Штучний інтелект допоможе зробити цей процес не лише швидшим, але й дешевшим.

3. Перехід до персоналізованої медицини

Великі дані (big data) також зумовлюють перехід до точної (або персоналізованої) медицини. Точна медицина має на меті забезпечити кращі результати шляхом аналізу відмінностей між пацієнтами (таких як генетика, вік, інші демографічні показники), щоб не тільки знайти відповідний препарат, а й отримати цінні дані про те, як ці ліки всмоктуються та діють. Дослідники можуть використовувати ці дані для зменшення побічних ефектів, скорочення термінів лікування та покращення реакції пацієнта.

Індивідуально налаштована лікарська терапія не тільки приносить величезні потенційні переваги для пацієнта, але й відкриває шлях компаніям до підвищення ефективності у розробці та збуті фармацевтичних препаратів. Індивідуальний підхід може не тільки забезпечити більш успішне лікування, але й передбачити і виявити побічні ефекти.

4. Зростання ролі лідерства

Технології не єдина сфера, яка розвивається в фарм індустрії. Пандемія також призвела до змін у тому, як компанії сприймають лідерство та співпрацю. Культурні перепетії останніх років призвели до нового фокусу на моральних цінностях та людяності, а також на питаннях, чи відповідають ті чи інші рішення інтересам пацієнтів, чи просто націлені на прибутковість. Компанії також більше зосереджуються на потребах та безпеці.

Інші розробки, такі як обмеження або усунення особистого контакту між представниками фармацевтичної галузі та постачальниками медичних послуг, спонукали компанії знаходити новіші та стабільніші засоби співпраці з постачальниками послуг, регуляторними органами та зацікавленими сторонами.

5. Поширення альтернативної терапії

Альтернативні методи лікування вже давно викликають дискусії у фармацевтичній сфері. З одного боку існує думка, що альтернативна медицина, як правило, не перевірена, можливо небезпечна, неефективна та/або шахрайська. З іншого боку, є ідея, що великим фармацевтичним компаніям загрожує поширення нетрадиційної медицини.

Фармацевтична промисловість на Заході традиційно скептично ставиться до нетрадиційної медицини, навіть тієї, що впродовж століть застосовується і їй довіряють у інших країнах. Але такі події, як вихід в законне поле канабідіолів, спричиняють прийняття нетрадиційної медицини та альтернативних методів лікування. Це призвело до збільшення фінансування альтернативної медицини у всьому світі, і тому фарм компанії прагнуть охопити тенденцію та закріпитись на цій долі ринку.

Джерело: econotimes.com